Tuğba Tekerek: “Bu daha başlangıç” olsun

dihaIMG_9530

Bir yakınını kaybettiğinde dünyan başına yıkılır, boşluğa düşersin. Az ötede bir bomba patladığında dünyan sarsılır, tutunacak bir şey bulamazsın. Yüreğin oturmaz yerine, kalp atışların bir türlü düzene girmez. Savaş ortamı böyle bir şey. Sürekli toprağın altına konulan genç, yaşlı bedenler, her an bir kurşuna hedef olma riski, bir de etrafta eli silahlı, seni potansiyel terörist olarak gören ve her an içeri atabilecek adamlar.

Diyarbakır’da meslektaşlarımın içinde yaşadığı ve çalışmaya çalıştığı bu savaş ortamını ben de onlarla birlikte üç günlüğüne teneffüs ettim. Onlardan daha tecrübesiz olduğum için oldukça zorlandım, daha çok onlar bana sahip çıktı. İnsanın insana tutunması, ne kadar lazım, ne kadar güzel bir şeymiş bir kez daha gördüm. Ben, sadece onlarla aynı ortamı soluyarak onlara destek vermiş oldum.

Üç gün, bir baş dönmesi gibi geçiverdi: Oradan oraya koşturma, kendini önce bir cenazede, sonra karakolda, akşam da bir televizyon programında bulma… Bu arada farklı kurumlardan, farklı dünyalardan 20-30 meslektaşla tanışma, her biriyle ancak üç beş cümle edebilme, hiçbiriyle doya doya konuşamama, giderken götürdüğün soruları dönüşte yanında getirme…

Şimdi ikinci bir Haber Nöbeti ekibine nasıl katılırım diye düşünüyorum. Ayrıca Haber Nöbeti Mart sonunda bitince bu köprüyü nasıl sürdürürüz, nasıl güçlendiririz diye düşünüyorum. Şurası kesin; çok lazım ve çok güzel bir şeye başladık. Öyle çok isterim ki; bu devam etsin, “Bu daha başlangıç” olsun.

Tuğba Tekerek – Serbest Gazeteci

Bir Cevap Yazın

