Fehim Işık : İnanıyorum ki bir gün bu ülke normali yaşayacak

fehimisik

Haber Nöbeti fikri meslektaşlarımız arasında konuşulduğunda uzun yıllar Kürdistan’da gazetecilik yapan, son dönemdeki zor koşulları da yakından takip eden biri olarak açık söyleyeyim, özellikle çatışmalı alanlarda görev yapan meslektaşlarım adına sevindim. Elbet biz batıdaki gazeteciler bölgeye gidecek, orada meslektaşlarımızla birlikte haber takibi yapacaktık ama esas olan bölgede her türlü saldırıya açık olan meslektaşlarımıza yalnız olmadıkları duygusunu yaşatmak olacaktı. Bu, bölgedeki meslektaşlarımızın fedakarca sergiledikleri emeklerine güç katacak, daha görünür olmalarını sağlayacaktı; diğer yandan da bölgeden haber akışının, dolayısıyla halkın haber alma özgürlüğünün engellenmesi çabalarını da sekteye uğratacaktı. Çünkü çok iyi biliyordum ki Kürt halkı Sur’da, Silopi’de, Cizre’de ağır toplarla bombalanırken, Türkiye halkları da ağır bir medya bombardımanı altındaydı. Bu yönüyle gazeteci olarak üzerimize düşeni yapmalıydık, inancındaydım.

2. Haber Nöbeti ekibiyle birlikte meslektaşlarımla birlikte çalıştım. Onlarla haber peşinde koştum. Bugün memnuniyetle görüyorum ki çok sayıda arkadaşımız Haber Nöbeti’ne katılıyor. Bu meslektaşlarımız bölgede zor koşullarda çalışan, bir kısmı yaralanan, bir kısmı tutuklanan, Rohat Aktaş gibi akıbeti ile ilgili henüz sağlıklı bilgi alamadığımız gazetecilerle birlikte çalışarak, onlarla birlikte gerçeğin peşinde koşarak destek veriyor. İnanıyorum ki bir gün bu ülke de normalin ne olduğunu anlayacak ve o normali yaşayacak. İşte o zaman bölgede zor koşullarda çalışan arkadaşlarımız meslek abidelerimiz olacak, onlara destek veren haber nöbetçileri de onurlu meslektaşlar olarak basın tarihinde hak ettikleri yerlerini alacaklar.

 Fehim Işık

Bir Cevap Yazın

