Ceren Sözeri: İyi ki gitmişim

“Haber Nöbeti’ne gider misin?” dediklerinde önce şaşırdım, ben aktif olarak gazetecilik yapmıyorum, akademisyenim, haftada bir köşe yazmak beni gazeteci yapmaz. Yıllardır haber yazmıyorum ya yapamazsam diye endişelendim. Ancak diğer taraftan uzun zamandır ifade özgürlüğü, haber alma verme hakkı, gazetecilerin çalışma koşulları ve gazetecilik etiği çalışan bir akademisyen olarak orada bulunmamın sorumluluğumun bir parçası olduğunu düşündüm. Zaten sık sık hep büyük medya gruplarından bahsettiğim, onlarla ilgili çalışmalar yaptığım, yereli görmediğim için eleştiriliyor ve bu eleştirilere hak veriyordum. İyi ki gitmişim, gazeteciliği çok özlediğimi anladım, çok şey öğrendim. Çok iyi gazetecilerle çalıştım. Uzaktan ahkâm kesmenin yeterli olmadığını gördüm. Haberciliğim konusunda da “aferin” almam cabası. Haber Nöbeti’ne katılan gazetecilerin her biri eminim döndüklerinde benim hissettiklerimi hissedecekler.

Bölgeyi iyi bilen, tanıyan, oradaki gazetecilerle iletişim halinde olan bir gazeteci olsanız bile katılın derim çünkü bu bir dayanışma nöbeti aynı zamanda. Olaylara farklı açılardan bakan gazetecileri bir arada görmek, konuşmak, tartışmak, yerel medyanın sorunlarını görmek açısından sizlerin de çok şey öğreneceğinizden eminim. Oraya gitmenin ötesinde Haber Nöbeti’ne katılanlar bu dayanışmanın sürdürülebilir bir modele nasıl evrileceği üzerine de kafa yormalılar. Oradaki arkadaşlarımızın bazıları bize sitemkâr, haklı oldukları noktalar var. Şimdilik katılım ne kadar çok ve uzun süreli olursa o kadar iyi olur ama sonrasında edindiğimiz tecrübeleri, elimizdeki malzemeleri değerlendirecek bir model oluşturmalıyız. Gazetecilerin içinde bulundukları umutsuzluğa en iyi çarenin bu dayanışma olduğunu düşünüyorum.

Ceren Sözeri – Evrensel

Bir Cevap Yazın

