Ben de onun kameramanıyım – Cihangir Balkır

2015’in son günü Figen Yüksekdağ’ın da aralarında olduğu bir grup basın açıklaması yaparken bir patlama sesi duyulmuş. Kürdsat News muhabiri Ferat Mehmetoğlu, polisin gruba gaz ve tazyikli su sıkması üzerine kameramanı Baran Ok’la farklı yönlere doğru kaçmış.

Telefonu ıslanan ve düzgün çalışmayan Ferat, 23 yaşındaki kameraman Baran’ın üç aramasında da ses alamamış. Ferat kendi sesini duyurmaya çalışıp ve ‘Şurada buluşalım’ demiş.

Baran ise patlama sesini dahi duymadığını ve birden müdahaleye maruz kaldığını anlatıyor. Kaçarken takla atarak düştüğünü söyleyen Baran, yaralanmasına rağmen biber gazı kapsüllerinden kaçmak zorunda kalmış. O gün ‘alışılandan’ çok daha sert bir müdahale ile karşılaştıklarını söylüyor. Polis, bir AVM’ye sığınan Baran’ı gözaltına alırken canlı bağlantı makinasını ve kamerasını bulundukları markette bırakmış. Polis Baran’ın gazeteci olduğunun belli olmasını istememiş. Daha sonra gidip alınan kamera ise bozukmuş.

Ferat kameramanına ulaşmaya çalışırken, bir meslektaşı Baran’ın akrebe bindirildiğini gördüğünü söylemiş. Mehmetoğlu çevredeki zırhlı polis araçlarının içinde Ok’u aramaya başlamış. Kameramanını sorduğu polisten ‘Ben senin kameramanının bekçisi değilim’ cevabı gelmiş. Kimseden yanıt alamayan Mehmetoğlu sonunda Ok’un içinde olduğunu farkettiği zırhlı aracın önünde durup ve ‘O benim kameramanım’ diye bağırmaya başlamış. Kamuoyu Ferat Mehmetoğlu’nu bu dakikadan sonra tanıdı.

4 gün gözaltında tutuldu

Baran Ok dört gün boyunca gözaltında kaldı. Denetimli serbestlik şartıyla serbest bırakıldı. Haftada iki gün imzaya gitmek zorunda. 5 Nisan’da davası başlıyor. Terör örgütü üyeliğinden yargılanıyor.

“Bana nasıl terörist derler”

Röportaj boyunce üzerina basa bas şunu söylüyor: ‘’Terörist demelerini içime sindiremiyorum.’’ Öyle ki tam ayrılırken çevirip yeniden söylüyor: “Tutuklanmak sorun değil; gidip yatarız da… Ama bana nasıl terörist derler?”

Ferat Mehmetoğlu, aracın önünü üç kere kestiğini, Baran’ı terör şubeye götürdüklerini öğrendiğini anlatıyor. Polisin sıktığı suyla ıslanan iki gazeteci de geceye kadar o kıyafetlerle beklemiş ve bekletilmiş.

Son 1,5 ayda 3 kere gözaltına alınmış

Bu tepkisinin ilk olmadığını anlatan Ferat, son bir buçuk ayda üç kere gözaltına alındığını söylüyor. ‘Muhalif’ olmayan gazetecilerinden yakınıyor: “Bazı meslektaşlarımız ‘O müdahaleyi yapmana gerek yoktu’ diyor. O benim kameramanım değil başka biri olsaydı da ben yine aynı şeyi yapardım. Bunu sert görüyorlar. Halbuki bu benim hakkım.”

Sadece soru sorduğu için yani gazetecilik yaptığı için ölüm tehditleri aldığını, polisin karnına silah dayadığını, diğer gazetecilerin arasından seçilerek gözaltına alındığını anlatıyor. “TOMA ilk önce bizi ıslatıyor” diyen Ferat, “Bu olaydan sonra hedefim. Gittiğim her yerde zorluk çıkarıyorlar” diye de ekliyor.

Ben de onun kameramanıyım

Ferat ve Baran’la konuştuktan sonra Ferat’la yasaklı bölgede mahsur kalan DİHA muhabiri Mazlum Dolan için yapılan eylemde karşılaşıyorum. Baran yanında değil. Basın açıklamasının yapılacağı yere göre kamerayı yerleştiriyor, ardından da canlı bağlantı için kamera önüne geçiyor. Ancak açıklamanın yürüyüş sonrasında yapılacağını öğreniyoruz.

cihangir kameramanHaber Nöbeti’ne buradaki meslektaşlarımla dayanışmak için geldiğimi hatırlatıyor, “Kameramanın olmamı ister misin” diyorum. Kamerayı ve 3G aletini bana teslim ediyor. Yürüyüş başlarken canlı yayına bağlanıyoruz. Ferat Kürtçe anlatırken ben de grubu görüntülüyorum.

Ben de Ferat’ın kameramanıyım. Tam da bunun için buradayım.

Bu haber, Haber Nöbeti bloğuyla birlikte ZETE’de yayımlandı.

Bir Cevap Yazın

